• Test panel 6.8 okt 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA ONO Coffee Black (EA) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Jura one 25-10-2023

Jura one

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

Ik was de gelukkige die dit apparaat mocht testen. De jura one. Mooi en compact design.
Daar viel ik in de eerste instantie ook voor. Geweldig uiterlijk.
Er zat ook een koffiebonen maler bij. Die was echt super. Mooi design en meerde standen om koffie grof of fijn te malen. Absolute topper.
Dan de jura. Begreep de slinger niet helemaal. Dan had ik koffie dan weer water.
Summiere handleiding dus ben ik op you tube een gebruikers filmpje gaan kijken. En toen ging het stukken beter. Die slinger is het enige minpunt. Mijn man kan geen koffie voor mij zetten want die snapt het ook niet. Waarom die slinger jammer bij zo een mooi design. Niet iets voor jura maar het kan ook aan mij liggen. Hij is erg stil voor een koffie machine dat is wel een groot pluspunt.
Neemt ook niet al te veel ruimte in. Mooi design summiere beschrijving en rare slinger. Die moet je ronddraaien koffie erin doen weer draaien dan naar beneden knijpen en dan koffie. Nou dat werkt voor ons niet. Verder prima automaat.

• Lekker stil

Minpunten

• Slinger
  • Handleiding

p**8@g**l.com 22-10-2023

Review Jura Uno

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

Ik had de mogelijkheid gekregen om de Jura Uno koffiezetmachine te testen, en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Het gebruiksgemak van deze machine is opvallend. Met intuïtieve bedieningselementen kon ik mijn favoriete kopje koffie in een handomdraai zetten. Of je nu een espresso of gewone koffie verkiest, deze machine kan het bij, en dit maakt het een veelzijdige keuze voor elke koffieliefhebber.

Wat de vormgeving betreft, heeft de Jura Uno een strak en modern ontwerp dat in vrijwel elke keuken past. Het compacte formaat is een pluspunt, omdat het niet te veel ruimte inneemt op het aanrecht. De combinatie van roestvrij staal en hoogwaardige kunststof geeft het een luxe uitstraling.

Wat betreft geluid, de machine werkt verrassend stil, wat ideaal is voor vroege ochtenden wanneer je anderen niet wilt storen.

Vriendelijke cafeinejunk 22-10-2023

Fijn in het gebruik, maar duur voor deze kwaliteit plastic.

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

Ik moet eerst even melden dat ik de koffiebonen maler toegezonden kreeg met het apparaat. Die koffiebonen-maler is een toonbeeld van design en werkt echt heel prettig. Bovendien maalt hij redelijk stil. Nadelen zijn er ook en wel deze twee: het reservoir waar de ongemalen bonen in kunnen is echt klein Dat is begrijpelijk voor de eenpersoonshuishouden, maar maak je maar drie of vier mensen gebruik van deze koffiebonen-maler dan heb je eigenlijk al meteen een probleem. Het probleem is eenvoudig op losbaar door een aparte bus te pakken voor de koffiebonen maar toch vind ik het een gemis. Het tweede nadeel is dat de het plateau waarop de espresso-kop wordt gezet waar de gemalen bonen in terecht komen nogal kras-gevoelig is. Zo kras-gevoelig dat het eigenlijk al een beschadigd uit de doos kwam.

Dan de koffiezetter zelf. De handleiding is OK en niet meer dan dat. Je wilt natuurlijk graag snel koffiezetten als je dit apparaat uitpakt. De dozen zijn erg groot en zijn tot mijn zeer grote genoegen niet voorzien van tempex. Alles is van papier, alles kan worden gerecycled. Als je het waterreservoir plaatst dan valt op dat het water niet aansluit op het koffiezetapparaat. Naarmate je hoger komt ontstaat er een gat van een paar millimeter. Het water staat namelijk kaarsrechtop, en het apparaat zelf loopt licht taps toe. Dat lijkt een kleinigheid maar vind ik zelf best wel een design-blunder. Wat ik ook in de categorie design blunders wil plaatsen is de enorme krasgevoeligheid van het plateau waar je kopje opzet, het goedkoop aanvoelende plastic en vooral de wiebelige en goedkoop aanvoelende hendel waarmee je de koffie aan drukt. Het bolletje is bij bijvoorbeeld heel duidelijk opgebouwd uit twee delen.

Is dat erg?

Nee het is niet erg.

Is dat mooi?

Nee, het is niet mooi aan het voelt niet aan als de kwaliteit die je voor deze prijs zou verwachten.

Nu het koffiezetten zelf: een van de hele grote pluspunten van dit apparaat is dat je de dosering exact kunt regelen zoals jij het lekker vindt. Dat vind ik zelf een van de problemen bij al die apparaten met cups. Los nog van de milieubelasting omdat je steeds plastic of ijzer aan het weggooien bent voor jouw kopje koffie. je maalt koffie je doet hem in het reserveer en uiteraard blijft dan wat koffie boven in hangen dat is logisch maar ook weer een beetje jammer. Vervolgens hou je de hendel omlaag en dat voelt gewoon goedkoop aan, en kun je een grote of kleine kop koffie zetten. De koffie smaakt uitstekend, de temperatuur is ook goed. In dat licht is het ook jammer dat er op dit apparaat geen enkele manier is om een kopje voor te verwarmen. Al was het maar één kopje.

Ook de manier waarop dit apparaat omgaat met de afgewerkte koffie is onhandig. De koffie komt in een bak terecht en een klein deel van het het rest-water soms ook. Er ontstaat dus een vieze drab.
Het laatste onderwerp vind ik zelf onderbelicht en dat is het schoonmaken van het apparaat. Hier niet alleen maar goed nieuws. De plastic onderdelen kunnen zeer eenvoudig worden verwijderd en zijn allemaal vaatwasser bestendig. Het water kan zeer eenvoudig worden ververst en dat moet conform handleiding ook elke dag gebeuren. En ook dat reservoir kan in de vaatwasser. De binnenkant van het apparaat echter, kan op geen enkele manier worden bereikt en volgens mij ook niet worden schoongemaakt. Nu hoeft dat misschien niet, maar keukens zijn vochtige warme plaatsen en schimmelvorming ligt dan op de loer. En je zult dus nooit weten of er zich iets ín het apparaat vormt qua schimmels.

De koffie die je maakt smaakt uitstekend en de milieubelasting is minimaal want je gooit alleen koffie en wat water weg, maar het gevoel blijft dat je iets gekocht hebt van AliExpress.

Dat brengt mij langzaam bij het bijna-eindoordeel. voor de de prijs die wordt gevraagd, heeft het apparaat een behoorlijk hoog "net-niet" gehalte.

En dan nu het vreemde en counter-intuitive EIND-oordeel: dit is mijn favoriete apparaat geworden. De reden is dat het apparaat snel opwarmt, mij de gelegenheid geeft snel een espresso te nemen, en het alle belangrijkste: het apparaat geeft mij de gelegenheid de dosering perfect, maar dan ook echt perfect, af te stemmen op wat ik lekker vind bij de bonen die ik op dat moment in huis heb. En dat laatste, de dosering aanpassen, dat mis ik dus bij al die apparaten met cups (die ik óók allemaal in huis heb).

Minpunten

• Goedkoop plastic
  • Water en koffierestanten vormen een brei
  • Moeilijk schoonmaken
  • Komt al vol krassen uit de doos
  • Kort snoer

Tanj1503 21-10-2023

Met een beetje effort een heerlijk kopje koffie

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

Dit mooie apparaat heb ik enkele weken mogen testen. Het is een mooi, strak design die goed schoon te maken is. Dit goed schoon kunnen maken is ook wel van belang, door de kleine ingang om de koffie in het apparaat te doen knoei je snel met de gemalen koffie. Gelukkig is dit dus makkelijk af te doen met een doekje en is er niets aan de hand. Door het wiel boven op het apparaat te draaien leegt hij wel zelf de oude koffie in een bakje in het apparaat. Dit bakje zit binnen in het apparaat boven op de lek bak, beiden zijn makkelijk uit te nemen en te reinigen.

Het is even uitvogelen hoe het apparaat werkt, de eerste twee kopjes hier waren niet zo goed gelukt. Echter als je het door hebt, krijg je heerlijke kopjes koffie. Je moet er alleen wel wat voor doen, het is geen 'low effort' kopje koffie. Wanneer je voor meerdere personen koffie wilt zetten is dit wel echt een minpunt. De hoeveelheid handelingen die er dan mee gemoeit gaan zijn er best een aantal. Daarnaast is de watertank vrij beperkt qua inhoud. Echter wanneer je alleen voor jouzelf een kopje koffie zet is dit prima.

Met het apparaat, die overigens zeer stil is tot mijn grote verbazing, kun je een kopje espresso of een normaal kopje koffie zetten. De sterkte van de koffie kun je zelf bepalen door de hoeveelheid gemalen bonen en de keuze voor veel of weinig water (door de twee knopjes van ene groot en klein kopje). De hoeveelheid kun je ook helemaal zelf instellen, dus los gezien van de voor ingestelde knopjes, en dit als instelling opslaan. Zo kun je een perfect op jou ingesteld kopje koffie zetten.

Kortom is het een heel mooi apparaat om te zien die heerlijke koffie zet als je het niet erg vindt om er wat tijd in te steken.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Mooi apparaat
  • Zeer stil
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Veel onderhoud
  • Veel stappen voor één kopje koffie
  • Niet erg geschikt voor meerdere kopjes koffie

p**e@d**o.nl 21-10-2023

Heerlijke koffie, wel wat werk

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

Onderhoud: de onderdelen zijn makkelijk uit en weer in te zetten, het apparaat is makkelijk schoon te houden met een doekje.
Vormgeving: mooi glad design en niet zo groot.
Geluid: geeft weinig geluid bij het maken van een kopje koffie, soms een tik bij het vacuüm trekken van de koffie inlaat.
Gebruiksgemak: dit is helaas een minpunt van de machine, om de paar kopjes moet de waterbak gevuld en de residubak geleegd worden. Die zijn wat aan de kleine kant. Ook de koffie inlaat is wat klein, zodat er vaak koffie naast gegooid wordt. De bijbehorende lepel helpt niet echt.
Mogelijkheden: je kunt de maling aanpassen bij de bijbehorende koffiemaler en kunt zo variëren in smaak, heerlijke koffie!

Pluspunten

• smaak
  • bijpassende koffiemaler

Minpunten

• vaak bijvullen water
  • vaak leeghalen residubak

Sanne van Dam 24-04-2023

Jura Ono, mooi design

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

Koffieapparaat Jura, nieuw uiterlijk nieuwe manier van koffiezetten. In een handomdraai een lekker vers kopje koffie gereed als of je het bij een betere zaak mag bestellen. Ik heb dit koffieapparaat enkele weken mogen testen met daarbij de koffiemolen van de Jura en de koffiebonen. We hadden een grote Jura koffieapparaat staan in 1 vak in de keuken. Maar nu ik er 2 verschillende en iets compactere neer kan zetten moet ik zeggen dat daar qua uitstraling nu wel mijn voorkeur naar uit gaat. De koffie is nog steeds heerlijk maar het design en de grote geeft ook rust en meer uitstraling. Ook is het een leuke touche dat je zelf je koffiebonen maalt door op een knop te drukken op de koffiemaler. Het zijn net die puntjes die voor mij het net wat meer speciaal maken. Het is makkelijk zuiver te maken en bij te houden. Je hebt nu wel 2 stopcontacten nodig gezien je 2 apparaten moet gebruiken.

Pluspunten

• Snel opgewarmt
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Aandacht er bij houden

Anne Mara 24-04-2023

Een super fijn koffiezet apparaat

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

Wat is het heerlijk om zo'n goed product als Jura ONO zwart te mogen testen. Het merk komt echt zijn naam waar. Prijs/kwaliteit is gewoon goed! Een super koffiezet apparaat met een pracht design. Heel gebruiksvriendelijk voor een heerlijk warm kopje koffie. Je drukt op de knop, je stopt er je vers gemalen koffie bonen in (Ik heb ook de koffiebonen maler van JURA, ook top), je kiest je eigen sterkte en daar heb je een kopje koffie die warm en erg goed smaakt. Dit alles gaat geruisloos. Schoonmaken is heel simpel en zo gedaan. En dan als je klaar bent... doe je niets. Hij gaat vanzelf uit, je hoeft er geen bekertje onder te zetten om het rest water op te vangen. Alles gaat erg snel, makkelijk en is goed voor een heerlijk kopje zelfgemaakte koffie.

Pluspunten

• Geruisloos
  • simpel in bediening
  • prachtig van design
  • Heerlijke koffie
  • gaat vanzelf uit in no time!

Minpunten

• Opvangbakje zacht plastic
  • tuitje waar de koffie uit komt te kort

Maarten Salverda 24-04-2023

Krachtig en snel koffiezetaparaat

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

Ik heb het “ JURA ONO Coffee Black” koffiezetapparaat mogen testen voor review.nl. Er is een maatschepje en twee reinigingstabletten meegeleverd. Het apparaat is eenvoudig te installeren, de uitleg van het bijgeleverde instructieboek is zeer duidelijk, maar wel er staat wel erg veel informatie in. Het is een modern ontwerp. Het koffiezetten zelf is heel eenvoudig. Je doet de koffie erin, je draait aan de hendel en als de hendel naar voren staat, moet de hendel naar beneden gedrukt worden. Hierna hoef je alleen nog maar het knopje in te drukken en wordt de koffie direct gezet. Het koffiezetapparaat is redelijk stil. Het waterreservoir is niet al te groot. De koffie heeft een goede temperatuur. Wel is het jammer dat het apparaat slechts één kopje tegelijk kan bereiden. De smaak van de koffie is bijzonder lekker, van zowel de lungo, als de espresso. Nadelen zijn het lekbakje onderin, deze is snel vol is en dat het opzetstuk waar de kopjes op staan snel kan beschadigen. Het apparaat geeft zelf aan wanneer het gereinigd dient te worden, dit was in een kwartier gedaan. Je moet hier echter wel twee handelingen voor doen, dus het is raadzaam om hier bij aanwezig te blijven.
Als eindconclusie is het “JURA ONO Coffee Black” koffiezetapparaat mij goed bevallen en wil ik het absoluut aan bevelen.

Pluspunten

• Hete koffie
  • Eenvoudig in gebruik
  • Mooi modern design

Minpunten

• Wateropvang bak klein
  • Alleen voor één kop koffie per keer

Emma91 24-04-2023

Mooi van design fijn voor 1 persoon.

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

Wat een super mooi product, echt een aanwinst in de keuken. Perfect voor een klein huishouden. Voor een vol huis met visite welke allemaal koffie drinken zou ik een ander product gebruiken. Er zijn een aantal handelingen die gedaan moeten worden voor één bakje. Maar heerlijke koffie in combinatie met (apart aan te schaffen) koffiebonenmaler.

• Fijn met gemalen kofie

Minpunten

• Veel werk
  • Weinig luxe functies

Jooproo1 22-04-2023

Koffie?!?!

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

Ik heb de afgelopen weken heerlijke koffie gedronken uit deze Jura Ono. Samen met de Jura P.A.G. koffiemolen is het een uniek koppeltje die er mooi uitzien naast elkaar en perfect samenwerken.
De koffiemachine is een apparaat waar je toch wel een beetje moet werken voor je koffie. Koffie vullen, draaien, hendel omlaag. En na het zetten weer de hendel omhoog en een kwartslag draaien. Al met al veel werk om een kop koffie te zetten, laat staan als je wat mensen op bezoek hebt. Dan ben je continu bezig met de koffie, zowel het malen als het zetten. Maar voor een 1 mans huishouden is het prima koffie!

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Mooi apparaat

Minpunten

• Groot apparaat
  • Weinig functies
  • Veel werk

Tim_Hackmann 20-04-2023

Review Jura Ono zwart: Een geweldige koffiezetervaring

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

Voor review.nl heb ik de Jura ONO mogen testen. Hierbij heb ik ook de Jura P.A.G. koffiemolen getest. In deze review ga ik verschillende dingen bespreken. Dit zal het gebruiksgemak, de kwaliteit, het plezier van een kopje koffie zetten en het design van dit koffiezetapparaat.
Allereerst begin ik met de kwaliteit van het apparaat. Op het eerste oog is de kwaliteit van het apparaat goed! Tijdens het instellen van het apparaat moest een kalkfilter geplaats worden in het waterreservoir. Op deze manier hoeft het apparaat minder ontkalkt te worden. Vervolgens moest het apparaat even doorspoelen en was het koffiezetapparaat eigenlijk al klaar voor gebruik. In de meegeleverde handleiding is dit allemaal duidelijk terug te vinden en te lezen! Door een hendel omhoog te schuiven, een plateau rond te draaien kan de koffie (let wel op: in poedervorm) in het apparaat gegoten worden. Door het plateau weer verder te draaien en de hendel naar beneden te drukken kan de koffie gezet worden!
Het gebruiksgemak laat af en toe te wensen over. Om een kopje koffie te zetten is het een top apparaat, maar voor een grotere groep mensen is het best onhandig. Elke keer moet het plateau gedraaid worden en nieuwe filtermaling in het apparaat per kopje koffie. Het is een wat omslachtig systeem om elke keer het hele plateau rond te draaien. Verder geeft het apparaat ook aan wanneer het ‘afvalwater’ of het bakje met koffieprut vol zit. Dit moet dan verwijderd worden. Het voordeel hiervan is dat het als mestmiddel voor de tuin gebruikt kan worden, omdat er verder geen filter bij zit. Dit gebeurt wel erg snel, omdat het bakje niet heel groot is. Ook het waterreservoir is erg snel leeg, vooral bij grote groepen. Als deze leeg is en binnen 5 minuten bijgevuld wordt, maakt het apparaat wel nog het kopje koffie af waar die tot dan toe mee bezig was. In het begin was het wennen, maar na verloop van tijd is het toch wel een heel praktisch apparaat.
Helaas zit in de software niet ingebouwd dat hij detecteert of de hendel open staat of niet. Hierdoor kan wel een kopje koffie gezet worden, terwijl de koffiefiltermaling niet samengedrukt is, waardoor er alleen heet water uitkomt.
Ook ziet het apparaat er heel strak uit! Hij staat mooi in de keuken, al heb ik wel wat commentaar gehad op de 'ei' hendel. Verder heb ik er zelf geen last van en ziet het er gewoon zeer mooi en strak uit!
Daarentegen, om voor jezelf een kopje koffie te zetten is het erg leuk om te doen. In combinatie met de Jura P.A.G. koffiemolen is het heel leuk om zelf de sterkte, en hoeveelheid koffie te bepalen. Het verschil is duidelijk terug te proeven! Bovendien is de kwaliteit van de koffie erg goed wat het gebruiksgemak compenseert. De koffiemolen is natuurlijk niet nodig voor dit apparaat, omdat er ook kant en klare filterkoffie gebruikt kan worden. De koffiemolen maakt het natuurlijk wel helemaal af! Bovendien smaakt de koffie ook nog heerlijk, waardoor het gebruiksgemak (wat ook wel meevalt als je het apparaat gewoon gebruikt) driedubbel dik gecompenseerd wordt!

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Stil
  • Snel gezet

Minpunten

• Met grote groepen elke keer de hendel draaien

Danique H 20-04-2023

Fijne koffiemachine

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

Ik heb nu een paar weken de Jura ONO koffiemachine mogen testen en ben erg blij met de machine. Wat mij bij het uitpakken al gelijk opviel is dat het een vrij groot en zwaar/degelijk apparaat is.

Het installeren ging vrij gemakkelijk, maar de dag erna kreeg ik een melding dat het water weer bijgevuld moest worden dus moest ik wel de handleiding erbij pakken. Maar zodra je het eenmaal in de gaten hebt, is het een heel fijn en makkelijk apparaat.

Het is een fijne koffiemachine die voornamelijk gebruikt word voor eenkopskoffie. Je kan hier namelijk niet 2 koffie’s tegelijk mee zetten. Je moet dan weer opnieuw alle handelingen doen.

De kwaliteit van de koffie was ook heel lekker, maar je kan hier natuurlijk zelf je eigen koffie smaak aangeven.

Het erin doen van de juiste hoeveelheid koffie vond ik soms nog wat rommelig, omdat als je met de bijbehorende schep het erin wilt doen het er soms nog naast valt. Maar dit is met wat handigheid en gewenning snel opgelost.

Ik ben zeer tevreden over dit koffiezetapparaat en raad hem zeker aan!

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Geen herrie bij het zetten van de koffie

Minpunten

• Bijgeleverde schepje knoeit soms

Slickrick75 20-04-2023

Jura Ono zwart is zeker een aanrader

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

De afgelopen weken deze mooie Jura Ono mogen testen en wat een fijn en goed koffieapparaat is dit. Het heeft mijn verwachting overtroffen.
Al bij het uitpakken was ik onder de indruk. Het apparaat voelt stevig en solide aan. Ook de losse onderdelen zijn allemaal van goede kwaliteit en passen goed in elkaar.
Het koffieapparaat is zeer gebruiksvriendelijk en handig in omgang en zeer goed schoon te maken. Doordat er geen bonenmaalsysteem in zit is het een erg stil apparaat.
Je kunt alleen koffie en espresso maken met deze machine, dat is voor mij meer als voldoende.
De temperatuur van de koffie is erg goed. En ook de smaak is perfect.

In het begin is het even wennen dat je meerdere handelingen moet verrichten voordat je koffie kunt zetten. Je moet de bonen apart malen. Dit went wel heel erg snel.

Het is een erg mooie machine, niet te groot en het staat prachtig op je aanrecht. Enige puntje van kritiek vind ik de beige bol bovenop het apparaat, die had van mij zwart of zilverkleurig mogen zijn, was mooier geweest.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Schoonmaken
  • Erg stil
  • Alleen voor koffie en espresso

Minpunten

• Beige bol aan de bovenkant

Marjolein van den Berg 18-04-2023

JURA ONO zwart

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

Ik heb de JURA ONO zwart een paar weken mogen testen.
Het apparaat ziet er erg modern uit met een grote houten knop op de bovenkant, lijkt op een ei. Dit past qua uitstraling niet in onze keuken. Het apparaat vonden wij niet gebruiksvriendelijk. Je moet het boekje zeker een paar keer doornemen wil het een beetje duidelijk worden. Verder is het schoonmaken van het apparaat niet handig. Bak zit snel vol met prut en water wat snel lekt.
Pluspunt is wel de heerlijke smaak van de koffie, je proeft echt de vers gemalen bonen.

Pluspunten

• Smaak van de koffie

• Niet gebruiksvriendelijk
  • Schoonmaken van apparaat

Wienkie 18-04-2023

Lekkere koffie, uitdagend zetproces

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

De JURA ONO zwart is een koffiezetapparaat voor 1 kopje, welke er heel mooi uit ziet.
Ik heb het geluk gehad deze te mogen testen. Als je hem uit de doos haalt moet je echt de tijd nemen om de handleiding te lezen. Het apparaat vraagt wel even wat zelfstudie om hem te kunnen gebruiken. Op de doos staan wat plaatjes, die de handleiding een beetje verduidelijken.
Het apparaat warmt snel op, dan hoef je niet lang te wachten op je koffie. Het is fijn, dat je filterkoffie kunt gebruiken. Je kunt het net ervoor malen, dan kun je heel goed zelf kijken welke smaak je graag wilt drinken. Je kunt dus ook makkelijk voor iedereen een eigen pakje koffie pakken met je eigen smaak. Je krijgt heerlijke koffie.
Voor je een kop koffie zet moet je wel wat handelingen doen.
Je moet eerst zorgen dat de grote houten draaiknop in een bepaalde stand staat. Dat is de vrije stand, ik doe dan de vultrechter er eerst in, als ik die laat zitten tijdens het koffie zetten wordt hij vochtig van de condens en blijft de koffie er aan plakken, als ik die vergeet erin te zetten plakt het aan de binnenkant. Als je koffie, precies genoeg voor het kopje wat je gaat zetten, gevuld hebt draai je de hendel een kwartslag tegen de klok in, daar doe je de hendel naar beneden. Dan wordt de koffie zogezegd aangestampt en kan er druk opgebouwd worden tijdens het zetten. (niet vergeten, dan stoomt je koffie weg en heb je niets). Je kunt dan op de knop drukken om hem aan te zetten, en loopt de koffie snel door. Voor die tijd had je de vultrechter er weer uit moeten halen, anders is die nu vochtig. Je kunt de hendel weer omhoog doen en nu ¾ tegen de klok draaien en in de vrij stand laten staan.
Je moet elke keer weer even opletten of je alles hebt gedaan, het went wel, maar als de kinderen tussendoor iets zeggen is er zo de kans dat alles wegloopt in het bakje van de koffiedik.
Het valt mij op, dat ik het lekbakje vaak moet legen (wordt aangegeven), helemaal in verhouding tot de koffiedik, dat bakje heb ik dan nog niet eens voor een kwart vol.
Bij elke 160 kopjes moet het apparaat gereinigd worden met een schoonmaaktablet. In het boekje staan precies de stappen die je dan moet volgen.
Het boekje is niet iets wat je 1 x bekijkt en dan weglegt. Die heb je te vaak nodig bij wat grotere schoonmaakacties.
Het is een redelijk groot apparaat met 46 cm diep, 24 cm breed en 32 cm hoog.

Pluspunten

• lekker koffie
  • je eigen koffie
  • geen pads of cubs nodig
  • mooi design

Minpunten

• zetten is wel een dingetje

Bart van Vugt 18-04-2023

jura one zwart

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

Heb vroeger altijd al een Jura gehad en leek me top om er weer eens eentje te testen, dit apparaat ziet er top uit, strak en modern,zonder molen maar die krijg ik om te testen ernaast van Jura. apparaat werkt erg makkelijk en ook voor een leek snel en handig klaar te zetten. enige minpuntje die ik heb gevonden is de smaak te ontdekten welke smaak het beste is.

verder is het makkelijk in onderhoud en schoonmaken en is een design apparaat

Pluspunten

• uiterlijk
  • gebruik
  • gebruik

Minpunten

• smaak keuze bepalen

n***********@h********** 17-04-2023

Heerlijke geur, heerlijke koffie

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

Ik mocht dit koffiezetapparaat gebruiken tijdens een testperiode. Het sprak mij aan om deze uit te proberen omdat het uitgebreide apparaat dat ik nu heb teveel plek inneemt in de keuken en ik een andere machine aan het overwegen was. De Jura Ono is mooi vormgegeven en een stuk compacter. De gebruiksaanwijzing heb je wel even nodig om even uit te vogelen hoe de machine werkt. Dat went snel. Het feit dat een losse koffiemolen nodig is om de bonen te malen zorgt voor een extra machine, maar de versgemalen geur en heerlijke smaak maken veel goed. De koffie is goed van temperatuur en je kunt zelf de hoeveelheid aanpassen waarna het apparaat de instelling onthoudt. Eén minpuntje is dat je ook per ongeluk al op de startknop kunt drukken als de draaihendel nog niet in de juiste stand staat. Het is dus belangrijk wel voldoende wakker te zijn bij het zetten van je eerste kopje koffie. Maar verder een heerlijk apparaat en nog belangrijker: heerlijke koffie.

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • goede temperatuur
  • vormgeving
  • duidelijke handleiding

Minpunten

• niet 1 druk op de knop; meerdere handelingen
  • bonen maalmachine nodig

m*************@h********** 16-04-2023

JURA ONO Black koffiezetapparaat

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

Ik heb dit prachtige apparaat een tweetal weken mogen testen, en ik ben er zeer over te spreken! Het design maakt dat een kopje koffie zetten een hele beleving is. Als je goed de gebruiksaanwijzing doorleest heb je zó door hoe hij werkt. Met als resultaat - heerlijke koffie! Ik ben een koffiezetapparaat met cups gewend en ik denk dat onze wegen moeten scheiden, want wat een verschil! De smaak, het aroma, de temperatuur, het klopt allemaal. Eindelijk smaakt mijn koffie zoals 'ie hoort. Hij is ook milieuvriendelijk in gebruik en dat spreekt mij ook wel aan. Het is een eyecatcher op het keukenblad en voor mij heeft hij ook genoeg mogelijkheden. Wil je verse bonen gebruiken? Dan is de koffiemolen van Jura ook een échte aanrader!

• Goede temperatuur regeling
  • Zet écht goede koffie
  • Perfect éénkops apparaat

Minpunten

• Gebruiksvriendelijkheid

Aniek81 15-04-2023

De Jura Ono getest!

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

Je moet het apparaat even onder de knie krijgen, maar dan heb je ook een overheerlijk kopje koffie! Zelf ben ik geen échte koffiedrinker en dan is het wat mij betreft extra belangrijk dat de koffie goed smaakt. En dat doet het zeer zeker door Jura Ono. Zelfs het merk bonen maakt met dit apparaat niet uit. Op en top genieten dus van mijn kopje koffie.
Het enige nadeel zijn de handelingen die automatisme moeten worden, alvorens de koffie stroomt. Kwestie van even wennen.

Pluspunten

• Echt een lekker bakje koffie
  • Niet teveel lawaai

Minpunten

• De handelingen moet je even onder de knie krijgen

Marinda 15-04-2023

Duurzaam en eenvoudig

Geschreven voor: JURA ONO Coffee Black (EA)

Ik heb de Jura Ono mogen testen en ben zeer positief.
Hebben thuis een koffiezetapparaat ( voor bonenkoffie en snelfilter), maar het nadeel is dat ik hiermee alleen minimaal 2/ 3 koppen moet zetten, terwijl ik graag 1 kopje wil. dit is absoluut niet duurzaam!
Heb een apparaat gehad met pads, maar deze ging stuk en was niet zo enthousiast om een nieuwe te halen.
De Jura Ono is voor mij een ideaal koffiezetapparaat, omdat hij 1 kopje koffie kan zetten. En zelfs ook met zelfgemalen bonen ( impressa van Jura)! Heerlijk!!!
Het apparaat is een mooi compact design en neemt niet veel plaats in op uw aanrecht.
De opwarmtijd wat de Jura Ono nodig heeft is echt een record. Letterlijk nog voor je de bonen hebt gemalen, is hij klaar voor gebruik.
Geen filterzak nodig, er is een opvangbak die het koffiedik verzameld en meld als deze vol zit. Idem met het restwater. Dit is ook nog makkelijk te legen en het koffiedik kunt zelfs opvangen en gebruiken in uw ( moes-) tuin tegen de slakken.....hoe duurzaam wilt u het hebben!

Pluspunten

• Snel klaar voor gebruik
  • Eenvoudig in gebruik
  • duurzaam

Minpunten

• Alleen 1 kopje per keer